Menu

Päť kníh, ktoré vám poradia, ako správne na B2B

Kontinuálne vzdelávanie je základom väčšiny úspešných obchodníkov. A od koho sa lepšie poučiť, ako od odborníkov a progresívnych svetových spoločností? Naučte sa, ako rozumieť a motivovať svojich zákazníkov. Nie je potreba veľkého rozpočtu, stačí len sledovať vývoj trhu a zvoliť správne stratégie. Náš výber piatich kníh mapujúcich trendy a modely súčasného B2B obchodu a marketingu vám prezradí, ako na to. 

jonas-jacobsson-0FRJ2SCuY4k-unsplash

Samantha Stone – Unleash Possible: A Marketing Playbook that Drives Sales

Kniha Unleash Possible poteší všetkých vyznávačov školy hrou. Táto výborná praktická príručka nás zábavnou a čitateľnú formou prevedie všetkými zákutiami súčasného prostredia úspešného predaja.

Autorka Samantha Stone prináša konkrétne rady, ktoré transformáciu vašich marketingových a organizačných stratégií povedú krok za krokom. V pätnástich zrozumiteľných kapitolách zrozumiteľne objasňuje súčasné tendencie tejto disciplíny, bez toho, aby svojich čitateľov zahltila príliš zdĺhavou teóriou. Chcete sa dozvedieť, ako podporiť rast a ziskovosť spoločnosti, alebo prečo svoje marketingové zámery prispôsobiť požiadavkám klienta? Samantha Stone vám poskytne praktické rady a postrehy zo svojich odborných skúseností, ktoré môžete okamžite implementovať do vlastného podnikania.

Kniha plynule kombinuje predajné a marketingové stratégie do súvislej motivačný linky. Ako tvrdí veľa významných osobností z odboru, je skvelým sprievodcom pre všetkých, ktorí veria, že aj zdanlivo nemožných ciele možno dosiahnuť.

Ryan Holiday – Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising

Viete, čo spája úspešné projekty ako Dropbox, Instagram, Snapchat alebo Airbnb? Bestseller uznávaného markeťáka Ryana Holidaya vás uvedie do obrazu! Na iba 77 stranách zrozumiteľne vysvetľuje stratégiu týchto a mnohých ďalších fascinujúcich startupov nazvanú Growth Hacking, ktorá úplne premenila marketingové vnímanie posledných rokov.

V Silicon Valley sa táto kniha stala nezabudnuteľnou klasikou a nie je sa čomu diviť. Progresívnu sadu nových pravidiel a škálovateľných nástrojov autor demonštruje na mnohých špičkových prípadových štúdiách startupov, značiek a malých podnikov, ktoré sa prakticky cez noc vyšvihli na vrchol obchodných rebríčkov. Podľa tejto novej stratégie nie je nutné do marketingu investovať nehorázne sumy. Už žiadne televízne reklamy, žiadne billboardy. Podstatné je prispôsobiť produkt trhu, nikdy naopak.

Carlos Hidalgo – Driving Demand: Transforming B2B Marketing to Meet the Needs of the Modern Buyer

Väčšina motivačných marketingových kníh sa opiera o tie najúspešnejšie kampane sveta. Kde sú ale chyby a zlyhania, z ktorých by sme sa mohli náležite poučiť? V odbore skúsený autor Carlos Hidalgo na to ide od lesa. Veľmi dobre totiž vie, že nikto učený z neba nespadol.

Digitálny marketing a sociálne siete hýbu svetom. Obsah sa sem však hrnie z toľkých rôznych smerov, že je občas veľmi ťažké udržať jeho konzistentnosť. Hidalgo vysvetľuje, akými spôsobmi vytvoriť ideálne prostredie pre jednotnú komunikáciu so zákazníkom. Nielen, že načrtáva príležitosti a výhody nových funkčných stratégií – poukazuje aj na konkrétne chyby, ktorých sa mnoho podnikateľov a značiek dopustila a ponúka ich jasné riešenia. Poskytuje pragmatické rady, ako svoje marketingové tendencie prispôsobiť súčasnému trhu, a pritom príliš neriskovať. V konkrétnych prípadových štúdiách opisuje neúspešné marketingové pokusy a dôvody ich zlyhania. Ako inak sa totiž vyvarovať chýb, než sa poučiť z predchádzajúcich nezdarov?

Kniha Driving Demand sa stáva nerozlučným partnerom mnohých úspešných podnikateľov-pripomína totiž, že nikto nie sme neomylní.

Aaron Ross – From Impossible to Inevitable: How Hyper-Growth Companies Create Predictable Revenue

O Aaronovi Rossovi sme už počuli: jeho úspešná kniha Predictable Revenue, ktorú vydal v roku 2011, zásadne ovplyvnila nastupujúcu generáciu obchodníkov a užívané modely podnikania. O pár rokov neskôr prichádza s ďalším, nemenej úspešným titulom. A tentoraz odhaľuje tajomstvo rýchleho firemného rastu.

Kniha prináša nosné prípadové štúdie odhaľujúce jednotnú štruktúru úspešného rastu, podľa ktorej autor zostavuje zrozumiteľnú, prakticky využiteľnú šablónu. Zaujíma vás, čo sa skrýva za neuveriteľne rýchlym vzostupom spoločností ako Adobe Document Services, Zenefits alebo Salesforce.com? Nech už sa vaša firma pohybuje v akomkoľvek finančnom rámci, stratégia zostáva vždy rovnaká.

Robbie Kellman Baxter – The Membership Economy: Find Your Super Users, Master the Forever Transaction, and Build Recurring Revenue

A nakoniec niečo málo o budovaní komunít. Iste, vytvoriť zákaznícku základňu okolo produktu nemusí byť nič zložité. Ako si ale vytvoriť komunitu klientov vernú naprieč časom, ekonomickými zvraty či premenlivou spoločnosťou?

Autor a skúsený odborný konzultant Robbie Kellman Baxter smeruje svoju pozornosť k online prostrediu a jeho bezprecedentnej možnosti B2B marketingu. Pojmy ako vernostný program či predplatné tu získavajú úplne nový rozmer a pri správnom strategickom využití možno vďaka týmto transformovateľným modelom vytvoriť pevnú a stálu zákaznícku základňu. Od osvedčených formátov ako sú členské programy postupuje k tvárnejším aktuálnym softvérovým stratégiám, či streamovaniu. Všetky momenty zrozumiteľne načrtávajú štúdie globálnych gigantov ako Am Ex či Weight Watchers, ale taktiež aj menších, avšak veľmi úspešných projektov, ako napríklad Pandora.

The Membership Economy by nemala chýbať v knižnici všetkých, ktorí veria v silu lojality a dôvery klientov.